torsdag 24. november 2011

Luke nr.50 Smykke

I dag har jeg vært på lanseringen av Efva Attling sin nye flaggskipsbutikk i Hegdehaugsveien 27 i Oslo. Hun designer helt fantastiske smykker så her lukter det julegaveønsker lang vei. Sjekk nettsiden hennes:  http://www.efvaattling.com/ Når jeg dro fra lanseringsfesten fikk jeg en goodiebag som inneholdt et nydelig smykke... dette bringer meg på en litt finurlig måte til dagen kreative aktivitet ;O) Jeg har nemlig også laget mine egne smykker... ved å bruke perler fra perlehuset og en tynn brun tråd i lær.
Slik lager du smykket: Først knyter du dobbeltknute i den ene enden av tråden. Tre så en perle på tråden og knyt en ny dobbeltknyte på en andre siden av perlen. På denne måten unngår du at perlene sklir frem og tilbake på tråden og du kan velge hvordan smykket skal se ut. Fortsett å knyte og tre på ønskede perler med de mellomrommene du sines er fine til du har oppnådd en lengde som tillater deg å snurre smykket 2 ganger rundt halsen. Vanskeligere er det ikke! Håper vi sees i morgen til nye, spennende og kreative aktiviteter :O)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar