onsdag 2. november 2011

Luke nr. 28 Barneforkle

Nok en fantastisk dag på Aurora Verksted! I dag har jeg sydd dette flotte barneforkle :O) Tegningen som er sydd på som pynt er designet av de som jobber på Aurora. Ikke sant den er søt? 
OPPGAVE: Sy barneforkle
MATERIALER: Rødt stoff, stoff med finfint design, dampstrykegjern, rød sytråd, nåler og symaskin.
LØSNING: Jeg startet med å klippe til forkle etter mønster fra Aurora. Dersom du mangler mønster hjemme kan du tegne et selv på bakepapir eller matpakkepapir. Deretter sydde jeg en søm som skulle fungere på samme måte som sikksakksøm. Jeg dampet alle kantene på forkle inn 1 cm, for deretter å sy en rett søm rundt hele forkle. Båndene lagde jeg på samme måte og festet dem med et kryss for at de skal tåle litt ekstra ved bruk. Jeg synes det var morsomt å få sy barneforkle, og gleder meg til jeg skal tilbake til Aurora Verksted på mandag. Da skal jeg være i kjeramikk avdelingen, og hvem vet hva jeg skal få lære da. Jeg gleder meg ekstra mye til det, da kjeramikk er noe jeg ikke har holdt på med siden jeg gikk på videregående ;O) 
I morgen skal jeg vise dere hvordan man pynter et skikkelig festbord, for da fyller jeg 36 år! Håper dere titter innom og lar dere inspirere. Vi sees!   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar