lørdag 12. november 2011

Luke nr. 38 Filtet engel



En lørdagsengel... nei da, jeg snakker ikke om meg selv. Selv om jeg kjøpte kakelodd til den store gullmedaljen på cc vest i dag ;O) Ble ikke noen kake på meg så jeg endte opp med marsipankake til farsdagen fra Baker Hansen. Den ser utrolig god ut så jeg gleder meg veldig til i morgen! Tross shopping og cafèbesøk har det blitt litt tid til kreative prosjekter i dag også... man får jo en del ut av dagen når barna våkner med et brak kl. 06.15 ;O)
OPPGAVE: Fluffy ullengel.
MATERIALER: Filtepute, filtenål, lim, gullhår, trekule med englefjes på, isoporkjegle og lys karreull.
LØSNING: Filte 2 englevinger ved å legge ull på filteputen og stikke filtenålen inn og ut til du får en fast og fin form. Form englevingene i passe størrelse i forhold til kjeglen du bruker. Filt så hele kjeglen full av ull til du får en tett og jevn overflate. Vingene fester du på ryggen av kjeglen ved å bruke filtenålen. Lim deretter fast hodet på toppen av kjeglen og pynt det med gullhår. Prikken over ien ble det lille filtede hjertet jeg lagde i luke nr. 33. Se link dersom du ønsker å lage hjertet: http://80dager.blogspot.com/2011/11/luke-nr33-julepynt.html?spref=fb Da gjenstår det bare å ønske dere en strålende lørdag videre, og heia til Atle i Skal vi danse ;O) PS: I morgen skal jeg lage farsdagsgave.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar