lørdag 19. november 2011

Luke nr. 45 Snømannkake!


Da er nok en fantastisk Lørdag på hell, og barna sitter i saccosekkene sine å ser på Barnas Supershow på NRK. Ukas høydepunkt ;O) Sjekk ut denne nettsiden dersom du er på utkikk etter saccosekker til barna dine: http://www.toispann.no/index.do De er så utrolig fine :O) Vi har en til hver av barna våre!

I dag har jeg og den eldste sønnen min Benjamin bakt og pyntet bursdagskake til Filip som fyller 2 år i morgen. Når jeg spurte sønnen min hva slags kake han ville lage ropte han Snømannkake så høyt at hele nabolaget hørte det ;O) Så dette ble dagen kreative aktivitet...
OPPGAVE: Lage en vellsmakende og sjarmerende snømannkake.
INGREDIENSER: 2 stk. kakebunner i 3 lag fra Rema, 3 stk. 1/3 kremfløte, 4 bananer, eplejuice, bringebærsyltetøy, rød kondittorfarge, Smarties og 1 gulrot.
LØSNING: Ta den første 3 lags kakebunnen og skjær ut hodet til snømannen. Bruk gjerne en skål eller liten tallerken som mal. Dynk kakebunnene godt med eplejuice. Legg deretter pisket krem som du blander ut med bringebærsyltetøy, oppskjærte bananer og kakebunnene i lag oppå hverandre. Dekk til slutt hele snømannkaken men hvit krem og pynt med Smartis og gulrot. Spar litt av kremen slik at du kan farge denne med kondittorfarge. Til slutt former du et fint skjerf rundt halsen til snømannen og så har du en helt unik bursdagskake. Denne var kjempemorsom å lage... og utrolig god ;O)
Jeg håper dere får en strålende lørdagskveld og en fortsatt god helg! Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar