mandag 7. november 2011

Luke nr.33 Julepynt




Det er sikkert mange der ute som synes det er tidlig å tenke på julen, men dersom du er en av dem som ønsker å starte litt tidlig så kommer et par koselige bidrag til juletreet her...
OPPGAVE: Filte julepynt
MATERIALER: Kardet ull i rødt og hvitt, lintråd, stoppenål, filtenål og filteunderlag.
LØSNING: Når jeg filter visualiserer jeg den formen jeg ønsker å skape, og bruker filtenålen som redskap til å forme ullen slik jeg vil. Det er en fordel å bruke filteunderlag slik at man ungår å stikke seg. Jeg må innrømme at jeg har stukket meg et par ganger selv med filteunderlag, men man må vel lide litt for skjønnheten ;O)
Når jeg var ferdig med fluesoppen og hjertet brukte jeg en stoppenål til å få lintråden gjennom filtet. Jeg knøt så en knute på tråden, og vips så var årets første julepynt i hus ;O) Lykke til dersom dere prøver dere på dette, og håper det ikke blir for mange stikk i finger`n. Vi sees i morgen!  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar