mandag 21. november 2011

Luke nr. 47 Fuglekasse!




God kveld i stua :O) Jeg har fått i oppdrag å designe bladet Hjemmet i et par uker framover, så nå får jeg mye å gjøre. Derfor kommer jeg til å legge ut noen ting innimellom som jeg har laget tidligere. Håper dette er greit for dere...

I dag tenkte jeg å skrive litt om denne fuglekassen. Jeg har en del lilla detaljer i stuen min, og når jeg skulle male og dekorere fuglekassen sammen med sønnen min Benjamin ville jeg at den skulle kunne henge som dekor i stuen. Jeg helte rød og blå maling i hver sin skål og ga Benjamin en pensel. Han elsket å få frie tøyler til å male akkurat slik han ville helt selv, og resultatet ble utrolig stilig. Jeg pyntet fuglekassen litt ekstra med noen hvite prikker og festet en sølvfugl på den når malingen hadde tørket.

Det er så koselig med hjemmelagede ting i hjemmet, og ekstra stas er det når barna bidrar til "kunsten". Fuglekasser får du kjøpt på panduro dersom du ble inspirert til å teste dette ut med barna dine. Tips: Ikke gi barna for mange farger å velge mellom, for da bruker de alle på en gang. Resultatet blir da en brungrå smørje som ikke er så stilig å se på ;O) Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar